Komunikat w sprawie jesiennej akcji deratyzacji
Komunikat
Przypominamy wszystkim mieszkańcom Gminy Rudniki, iż zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy wprowadza się obowiązek przeprowadzenia we wszystkich nieruchomościach na terenie gminy akcji deratyzacji.
Właściciele, użytkownicy, zarządcy, użytkownicy wieczyści, osoby prawne
i jednostki organizacyjne powinny w tym czasie zlecić przeprowadzenie akcji firmom specjalistycznym, bądź dokonać deratyzacji we własnym zakresie. Osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie akcji powinny szczególnie pamiętać o podaniu dokładnego terminu wyłożenia trutki na szczury oraz zabezpieczeniu miejsc jej wyłożenia przed dostępem dzieci, a także zwierząt i ptactwa domowego.
Deratyzacja powinna zostać przeprowadzona w terminie do 15 listopada 2013r.
Przed rozpoczęciem deratyzacji właściciel nieruchomości dokona gruntownego oczyszczenia terenu nieruchomości, opróżnienia pojemników na odpady.
W czasie trwania akcji należy:
1) wyłożyć trutkę w wyznaczonych miejscach i dniach zgodnie z pouczeniem umieszczonym na opakowaniu,
2) w miejscach wyłożenia trutki umieścić ostrzegawcze nalepki oraz zabezpieczyć je przed zniszczeniem,
3) pouczyć dzieci o niebezpieczeństwie zatrucia się trutką oraz sprawować szczególny nadzór nad nimi,
4) ptactwo i zwierzęta domowe trzymać pod zamknięciem,
5) w przypadku stwierdzenia zatrucia się człowieka wyłożoną trutką zapewnić mu natychmiastową pomoc lekarską.
Po zakończeniu akcji należy:
1) zebrać pozostałą trutkę i padłe gryzonie
2) padłe gryzonie zakopać na głębokości 1 m, w odległości co najmniej
40 m od źródeł wody pitnej,
3) zebraną a nie zużytą trutkę należy zniszczyć przez spalenie.
Z uwagi na niebezpieczeństwo przypadkowego zatrucia ludzi w okresie wyłożenia trucizny nakłada się obowiązek pouczenia o zagrożeniu i skutkach zatrucia. Z tych samych powodów szczególnym nadzorem należy otoczyć również zwierzęta domowe.