Wójt odpowiada - ROK 2019
Pytanie: |
Chciałbym wiedzieć co zamierza Pan zrobić w sprawie złego umiejscowienia (za blisko krawężnika) słupków oświetleniowych parkingu centrum przesiadkowego. Słupki są przewracane i uszkadzane przez parkujące samochody co fatalnie wpływa na wygląd całości założenia. Taka sytuacja trwa od momentu oddania centrum do użytku. |
Odpowiedź: |
Informuję, że Gmina Rudniki podjęła niezbędne czynności wyjaśniające ws. uszkodzenia lamp oświetleniowych na Centrum Przesiadkowym w Rudnikach. Zwracaliśmy się zarówno do Wykonawcy prac (który odpowiedzialny był za projektowanie i roboty budowlane na inwestycji) oraz inspektora nadzoru inwestorskiego o przesłanie odpowiedzi w niniejszej sprawie. Z uzyskanych informacji wynika, że usytuowanie lamp oświetleniowych wykonano zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz z zasadami sztuki budowlanej. Dokumentacja techniczna weryfikowana była przez Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej Starostwa Powiatowego w Oleśnie (Gmina Rudniki uzyskała stosowne pozwolenie na budowę). Po wykonaniu inwestycji kontrolę przeprowadził Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Oleśnie wydając pozwolenie na użytkowanie. Według Wykonawcy prac wymiary miejsc postojowych pozwalają na prawidłowe zaparkowanie samochodu. Krawężnik nie jest elementem na którym powinny zatrzymywać się koła parkującego samochodu, lecz elementem wyznaczającym granice miejsca postojowego. Pojazdy dojeżdżające kołami do lica krawężnika wystają i uszkadzają zamontowane lampy (znajdują się poza wyznaczonym miejscem parkingowym). Usytuowanie architektury w tożsamej odległości znaleźć można na wielu okolicznych parkingach miast i wsi. Takim analogicznym przykładem mogą być barierki ochronne, rosnące drzewa, ściany budynków, a mimo tego kierowcy chcąc uniknąć uszkodzenia samochodu zachowują należytą ostrożność dostosowując prędkość i odległość od przeszkody. Powstające szkody opraw oświetleniowych wynikają wyłącznie z nieprawidłowego parkowania pojazdów przez użytkowników parkingu. W chwili obecnej Gmina Rudniki rozważa zastosowanie środków mających na celu zabezpieczenie lamp przed kolejnymi uszkodzeniami. |
Pytanie: |
DROGI PANIE WÓJCIE.CZY NIE JEST TAK ŻE TO OPIEKA SPOŁECZNA MA SIĘ ZAJMOWAĆ I SONDOWAĆ CZY W DANEJ GMINIE SĄ TAKIE POTRZEBY.CHYBA DO NICH NALEŻY TAKA PRACA.DO TEGO DO PANA NALEŻY KONTROLOWANIE TEJ INSTYTUCJI I JAKOŚCI PRAC WYKONYWANYCH.A CO DO TEJ KONKRETNEJ SPRAWY TO JUŻ JAKIŚ CZAS JEST WIADOMA I PANU I OPIECE SPOŁECZNEJ SYTUACJA TEJ RODZINY.I CO Z TYM MACIE ZAMIAR ZROBIĆ.MAJĄ PISAĆ WNIOSKI I BŁAGAĆ O POMOC CZY ODPOWIEDNIE OSOBY SPRÓBUJĄ ZAJĄĆ SIĘ TĄ SPRAWĄ.JAKOŚ NIKT NIE PISAL WNIOSKU DO TYCH OSÓB KTÓRE BEZINTERESOWNIE ZAJĘŁY SIĘ TĄ SPRAWĄ. GDZIE TE HASŁA Z KAMPANII WYBORCZEJ .CHYBA OD TEGO TRZEBA ZACZĄĆ.POMOC I WSPARCIE NAJBARDZIEJ POTRZEBUJĄCYM,SŁABYM NIE UMIEJĄCYM ODNALEŹĆ SIĘ W TEJ NOWEJ RZECZYWISTOŚCI A NIE TYLKO BIUROKRATYCZNE WMAWIANIE LUDZIOM ŻE JESTEŚMY I TYLKO CZEKAMY NA WNIOSKI. TRAGEDIA. PRZYKRE ALE TO ŚWIADCZY TYLKO O WŁODARZACH GMINY I OPIECE SPOŁECZNEJ.TAKĄ MAMY I TYLE. PROSZĘ O ODPOWIEDŹ NA KONKRETNE PYTANIE.CZY POMOŻE GMINA I OPIEKA SPOŁECZNA CZY NIE. BO DALEJ NIE DOSTAŁEM ODPOWIEDZI.TYLKO JAKIEŚ BZDURY USTAWOWE.PYTAM PANA JAKO GMINY I OSOBĘ KTÓRA POWINNA W TAKICH SYTUACJACH POKAZAĆ JAKIM JEST GOSPODARZEM.TAK CZY NIE A JEŻELI TAK TO W JAKI SPOSÓB. Z WYRAZAMI SZACUNKU ROBERT A. |
Odpowiedź: |
Mogę Pana zapewnić, że każda rodzina, która wymaga pomocy w naszej gminie nie pozostaje bez tej pomocy. Pracownicy GOPS-u w Rudnikach rzetelnie wykonują swoje obowiązki i nie pozostają obojętni na krzywdę ludzką. Oprócz pracowników są również sąsiedzi, sołtys i inni dobrzy ludzie, którzy zawsze nas alarmują, gdy ktoś takiej pomocy potrzebuje. Wracając jednak do rodziny z Jaworka, już w pierwszej odpowiedzi na Pana zapytanie informowałem, że obwarowania prawne nie pozwalają na podawanie do publicznej wiadomości informacji na temat zakresu pomocy, rodzin które uzyskały pomoc oraz formy wsparcia. Pana zapytania kierowane do mnie – rozumiem – że w trosce o potrzebującą rodzinę, mogę Panu wskazać jedyne tylko rozwiązanie. Bardzo proszę zapytać bezpośrednio osób zainteresowanych, bo tylko one mogą Panu udzielić informacji, czy otrzymały pomoc z GOPS-u w Rudnikach, czy też nie i w jakim zakresie. Stowarzyszenie JANKO MUZYKANT jest zupełnie inną instytucją niż GOPS, działa na innych zasadach, ma inne cele i zakres działalności. Jednak i jedna i druga instytucja służą możliwą pomocą wszystkim potrzebującym. Wszelkie podejmowane działania na rzecz osób potrzebujących, objętych wsparciem np. Stowarzyszenia Janko Muzykant mają na celu dokonywanie wspólnych ustaleń zakresu i możliwości pomocy na zasadach współpracy i możliwością objęcia pomocą w szerszym zakresie. Ośrodek stara się monitorować środowisko lokalne i identyfikować osoby potrzebujące określonych form pomocy. Z poważaniem Grzegorz Domański Wójt Gminy Rudniki |
Pytanie: |
Gdzie można zobaczyć transmisję z XII sesji Rady Gminy z dnia 15.10.2019 r.. Proponuje, aby linki do transmisji umieszczać na stronie UG Rudniki, bez konieczności przeszukiwania całego internetu. Ponadto zwracam, uwagę, że nagłośnienie z transmisji jest fatalne. Proszę coś z tym zrobić, bo nasza Gmina wypada w tym przypadku bardzo słabo na tle sąsiadów np. Gminy Pątnów. Pozdrawiam. |
Odpowiedź: |
Dzień dobry. |
Pytanie: |
MAM TYLKO JEDNO PYTANIE (NA RAZIE). W JAKI SPOSÓB GMINA I OPIEKA SPOŁECZNA CHCĄ CZY MAJA ZAMIAR POMÓC POTRZEBUJĄCEJ RODZINIE Z JAWORKA ,TEJ O KTÓREJ LEPSZĄ PRZYSZŁOŚĆ STARA SIĘ JANKO MUZYKANT I ICH PARTNERZY |
Odpowiedź: |
Szanowny Panie Osoby i rodziny ubiegające się o pomoc i z niej korzystające powinny spełniać określone kryteria dochodowe i dysfunkcje: ubóstwo, sieroctwo, bezdomność, bezrobocie, niepełnosprawność, długotrwała ciężka choroba, przemoc w rodzinie, potrzeba ochrony ofiar handlu ludźmi, potrzeby ochrony macierzyństwa lub wielodzietność, bezradność w sprawach opiekuńczo-wychowawczych, trudności w przystosowaniu do życia po zwolnieniu z zakładu karnego, alkoholizmu lub narkomanii, zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej, klęski żywiołowej i ekologicznej. Analiza i ocena przyczyny powstania trudnych sytuacji życiowych osób i rodzin, powodujących wsparcie ze strony pomocy społecznej jest realizowana w ramach możliwości Ośrodka. Osoba zgłaszająca problem do jednostki organizacyjnej pomocy społecznej ma prawo otrzymać od pracownika organu podjęcia rozeznania sytuacji a także zaopiekowania. Każda osoba może wystąpić z wnioskiem. Ośrodek przyjmuje wszelkie zgłoszenia dotyczące konieczności udzielenia pomocy. Zgodnie z art. 100 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, w postępowaniu w sprawie świadczeń z pomocy społecznej należy kierować się przede wszystkim dobrem osób korzystających z pomocy społecznej i ochroną ich dóbr osobistych. W szczególności nie należy podawać do wiadomości publicznej nazwisk osób korzystających z pomocy społecznej oraz rodzaju i zakresu przyznanego świadczenia. Pragnę nadmienić, że od dnia 25 maja 2018 r. obowiązuje rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 20016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Zgodnie z art. 13 w/w rozporządzenia, każda osoba wnioskująca o pomoc/wsparcie w GOPS w Rudnikach zapoznaje się z obowiązujacą klauzulą informacyjną w zakresie m.in. odbiorcy danych osobowych, których Administratorem osób korzystających z pomocy jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rudnikach. Kierownik GOPS Małgorzata Preś |
Pytanie: |
Szanowny Panie Wójcie Chciałam zapytać czy zgodnie ze zmianą zapisu w projekcie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, dotyczącego między innymi dostępu do wody pitnej w tych placówkach, Wójt jako organ zarządzający szkołami, zastosuje się do tej zmiany i zacznie realizować jej postanowienie? Prościej mówiąc, kiedy można spodziewać się realizacji w/w zarządzenia odnośnie obowiązku zapewnienia wszystkim uczniom dostępu do wody zdatnej do picia? Kilka linków informacyjnych: https://portalkomunalny.pl/dostep-do-wody-pitnej-obowiazkowy-w-szkolach-378939/ https://waterpointsystem.pl/blog/woda-dla-dzieci-w-szkolach https://legislacja.rcl.gov.pl/docs//501/12314251/12524145/12524146/dokument351580.pdf Drugie pytanie. Czy Wójt, jako przedstawiciel Gminy, złożył już wniosek do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o dofinansowanie do recyklingu folii rolniczej i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej? O co chodzi? Szczegóły w linku https://www.agropolska.pl/pieniadze/100-mln-zlotych-na-utylizacje-folii,1544.html Pozdrawiam Katarzyna W. |
Odpowiedź: |
Szanowna Pani Katarzyno, Szanując Pani zainteresowanie śledzeniem wszelkich zmian i nowości w prawie, zobowiązany jestem wyjaśnić kilka kwestii:
W odpowiedzi na Pani drugie pytanie uprzejmie wyjaśniam, że śledzimy oferty finansowania różnych działań proekologicznych, z których mogłaby, w ramach możliwości finansowych skorzystać nasza gmina.Złożymy również wniosek w ramach programu priorytetowego „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej” ogłoszonego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.Aktualnie przygotowujemy inwentaryzację na terenie gminy odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag, która jest obowiązkowym załącznikiem do wniosku. |
Pytanie: |
Mam pytanie czy zostanie zmieniony plan zagospodarowania przestrzennego dla wsi Odcinek., dlaczego działki będące w środku wsi, przy drodze, przy nitce wodociągowej są przeznaczone pod zalesianie a nie pod budowę. tym bardziej, że wcześniej wydano pozwolenie na budowę, a teraz okazuje się, że ta sama działka jednak jest pod las. Coś tu jest nie tak. Wójt sam sobie zaprzecza. Chodzi np. o działkę 1227 położoną we wsi odcinek. Proszę o rzetelną odpowiedź Panie Wójcie. Ewa W. |
Odpowiedź: |
Szanowna Pani Ewo, |
Pytanie: |
Witam, kilka miesięcy temu zostało otwarte nowe przedszkole z piękną elewacją w bardzo reprezentacyjnym miejscu Rudnik. Zastanawia mnie teren wokół budynku i sam plac zabaw, które to fatalnie się prezentują. Chwasty, przerośnięta trawa, a nawet śmieci włącznie z butelkami po alkoholu psują wizerunek publicznej jednostki i zmuszają do zastanowienia się nad zarządzaniem i dbaniem o przedszkole wewnątrz i na zewnatrz. Stąd moje pytanie o możliwość zwrócenia uwagi na pielęgnację i doglądanie budynku jak i terenu wokół przedszkola. Karolina W. |
Odpowiedź: |
Szanowna Pani Karolino, Dziękując za Pani troskę o mienie publiczne podzielam Pani opinię, że powinno ono być należycie pielęgnowane, a szczególnie w miejscach tak reprezentacyjnych jak np. centrum Rudnik. Zgodnie z zapisami umownymi: dbałość o należyty stan, zachowywanie wszelkich wymogów przepisów ppoż., ochrony środowiska, BHP, przepisów sanitarnych jak i porządkowych jest obowiązkiem Biorącego w użyczenie, czyli w tym przypadku jest to obowiązek dyrektora Publicznego Przedszkola w Rudnikach. |
Pytanie: |
Witam ! Czy Urząd Gminy dostrzega problem fatalnego nagłośnienia transmisji sesji Rady Gminy i czy w związku z tym podejmie jakiekolwiek działania, aby rozwiązać ten problem ? Transmisja posiedzeń Rady Gminy jest dobrym rozwiązaniem, albowiem mieszkańcy Gminy, którzy ją tworzą, mogą uczestniczyć biernie w obradach i być na bieżąco ze sprawami Gminy. Niestety dźwięk transmisji z posiedzeń Rady Gminy jest fatalny, czasem słuchać jakieś trzaski, wszystko jest niewyraźne, a jak ktoś mówi ciszej lub z dalszej pozycji to zupełnie nie wiadomo o czym. Mikrofon zamontowany w kamerze nie spełnia w tym przypadku swojej roli i wg mnie powinny być zamontowane dodatkowe i odpowiednie mikrofony. W przeciwnym razie transmisja obrad Rady Gminy jest niecelowa i stanowi jedynie jej atrapę. Pozdrawiam !! Tadeusz W. |
Odpowiedź: |
Dzień dobry |
Pytanie: |
Pawilon INTERCOL (murowany) przy wybudowanym centrum przesiadkowym posiada 2 drewniane budynki wybudowane jeszcze przez poprzedniego właściciela. Te dwa drewniane obiekty (szopy) zostały wybudowane bez pozwolenia na budowę, najprawdopodobniej jako tymczasowe obiekty zaplecza gospodarczego. Jeden z nich został już przez obecnego właściciela ocieplony i otynkowany na wzór obiektu murowanego. W ten sposób sankcjonuje się niejako jego trwałe istnienie. Przy drugim drewnianym i nieotynkowanym jeszcze budynku właściciel zrobił sobie podjazd, który nie ma wjazdu - obniżonego krawężnika, stąd trudność wjazdu. Dzisiaj tj. 16 marca 2019 r. pojawiły się 2 krawężniki ułożone poziomo w celu łagodnego wjazdu na ów podjazd przed budynkiem. Mam nadzieję, że właściciel obiektów nie dostanie zgody na obniżenie krawężników na łagodny wjazd z publicznego placu centrum przesiadkowego do tego drewnianego budynku a ułożone krawężniki znikną bezpowrotnie. Budynek ten - drewniana szopa, powinien być rozebrany a nie przysłaniany (co wykonano) drewnianą kratą ogrodową. Winno się również zadbać, aby parking przy powstałym Centrum był parkingiem o ograniczonym czasie parkowania np do 30 minut aby osoby dojeżdżające rano do pracy z Rudnik do innych miejscowości nie powodowały jego całodniowej blokady. Parkingiem całodobowym mógłby być plac za cmentarzem, co się w czasie budowy centrum sprawdziło - docelowo do właściwego urządzenia. Mam nadzieję, że powstałe Centrum Przesiadkowe będzie sprzątane codziennie (nie jak poprzedni przystanek) podobnie jak piękne ubikacje publiczne, które moim zdaniem powinny być płatne, wejście po wrzuceniu monety. Te moje uwagi, proszę o przedstawienie do rozważenia Radzie Gminy. Panie Wójcie, a Pan jak uważa? Z wyrazami szacunku Łukasz K. |
Odpowiedź: |
Panie Łukaszu, Gmina nie posiada dokumentów dotyczących wykonania budowy obiektów drewnianych będących w posiadaniu PPUH INTERCAL. Informuję ponadto, że na potrzeby wjazdu właściciela na teren firmy INTERCOL nie będzie obniżany krawężnik. Odnosząc się do drewnianych krat ogrodowych informuję, że usytuowane są one w celu zwiększenia powierzchni zielonej w centrum przesiadkowym, gdyż wybrukowany teren jest dosyć znaczący, i uważamy, że każdy element zieleni (pnącza) jest bardzo wskazany na tym obszarze. Jeśli chodzi natomiast o parkingi, to informuję, że zgodnie z założeniami wniosku o dofinansowanie teren centrum przesiadkowego ma służyć podróżującym. Zaprojektowane zostały więc odpowiednie strefy: strefa oczekiwania pasażerów, plac manewrowy oraz strefa park&ride i temu centrum przesiadkowe ma służyć. Nie będzie więc ograniczenia czasu parkowania do 30 minut, ze względu na to, że użytkownicy mogą pozostawić swoje pojazdy na tym terenie na dłużej, korzystając z transportu publicznego. Ograniczenie czasu parkowania byłoby sprzeczne z funkcją i założeniami realizowanej inwestycji oraz wytycznymi programu z którego otrzymaliśmy dofinansowanie. Odnosząc się jeszcze do ostatniej części Pana pytania informuję, że ubikacje publiczne będą bezpłatne i ogólnodostępne, a o czystość na terenie centrum przesiadkowego dbać będzie Sekcja Komunalna. |
Pytanie: | Dzień dobry Szanowny Panie Wójcie, mam pytanie może nie bezpośrednio związane z gminą Rudniki, ale na pewno interesujące wielu mieszkańców gminy. Chodzi mi o paczkomaty InPost. Czy jest możliwość aby w naszej gminie, najlepiej w Rudnikach stanął taki paczkomat? Wiele osób korzysta z różnych form wysyłki i szuka dla siebie najdogodniejszej (czyt. najtańszej) opcji. Na stronie InPost jest dokładnie opisany proces ustawiania paczkomatów. Warto byłoby takie coś stworzyć w naszej gminie. Ja niestety nie mam gruntu, który byłby odpowiedni na tego rodzaju inwestycję, ale może gmina coś posiada? Lub zaproponuje innym właścicielom? Pozdrawiam Katarzyna W. Link do strony InPost https://bliskociebie.inpost.pl/ |
Odpowiedź: | Szanowna Pani Katarzyno, dziękuję za zadanie bardzo trafnego pytania. Już około roku temu gmina interesowała się tematem zainstalowania paczkomatu na naszym terenie. Wystąpiliśmy z prośbą do InPost-u o umiejscowienie paczkomatu, jednak firma nie była zainteresowana, nie podając powodu braku zainteresowania. Zdecydowanie popieram pomysł paczkomatu w naszej gminie, dlatego w dniu 12 marca br. ponownie zarejestrowaliśmy się na stronie InPostu. Spróbujemy jeszcze raz, z jakim skutkiem zobaczymy. Pozdrawiam. |
Pytanie: | Kiedy w Dalachowie powstanie nadajnik (masz) telefonii komórkowej? Tadeusz W. |
Odpowiedź: | W dniu 30.01.2019 r. na stronie internetowej Urzędu Gminy Rudniki, stronie BIP, tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Rudniki oraz na tablicach ogłoszeń sołectwa Dalachów umieszczone zostało obwieszczenie o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego dla zamierzenia inwestycyjnego polegającego na budowie stacji bazowej telefonii komórkowej P4 „OLK2006A” planowanej w miejscowości Dalachów na działce oznaczonej numerem ewid. gr. 46, obręb Dalachów, k. m. 2. W dniu 21.02.2019 r. zgodnie z art. 53 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2018 r., poz. 1945), projekt decyzji został wysłany do uzgodnienia z innymi organami tj. Ministerstwem Środowiska, Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie, Starostą Oleskim, Powiatowym Zarządem Dróg w Oleśnie. Powyższe organy mają dwa tygodnie (liczone od dnia doręczenia wystąpienia o uzgodnienie) na zajęcie stanowiska. Po tym czasie uzgodnienie uważa się za dokonane. Następnym etapem po zachowaniu przepisowych terminów będzie wydanie przez Wójta Gminy Rudniki decyzji lokalizacji celu publicznego. Informacja o wydaniu takiej decyzji będzie umieszczona za pomocą obwieszczeń, w taki sam sposób jak informacja o wszczęciu postępowania. Od decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu, za pośrednictwem Wójta Gminy Rudniki w terminie 14 dni od daty jej otrzymania lub zapoznania się z treścią obwieszczenia. Z chwilą gdy decyzja stanie się prawomocna, inwestor posiadający prawo do dysponowania nieruchomością może złożyć wniosek do Starostwa Powiatowego w Oleśnie o pozwolenie na budowę. Nie można jednoznacznie określić kiedy to nastąpi, bowiem jest to sprawa inwestora. |
Pytanie: | Czy w Dalachowie ma powstać market Dino, a jeżeli tak to kiedy w jakiej lokalizacji? Tadeusz W. |
Odpowiedź: | Brak jest oficjalnych danych potwierdzających, że w miejscowości Dalachów ma powstać market Dino. W dniu 04.09.2017 r. wydana została decyzja Wójta Gminy Rudniki nr 48/2017 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku handlowo – usługowego z infrastrukturą techniczną w miejscowości Dalachów (okolice skrzyżowania drogi krajowej DK 43 z drogą publiczną gminną nr 101014 O Dalachów – gr. woj. łódzkiego, Grabowa). Wnioskodawcą o wydanie takiej decyzji była osoba fizyczna. Brak jest również informacji, czy na ww. inwestycję została wydana przez Starostę Oleskiego decyzja zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę. W związku z powyższym nie można jednoznacznie określić czy i kiedy dana inwestycja będzie realizowana. |
Pytanie: | Witam, czy w najbliższych kilku latach przewidywana jest budowa kanalizacji w miejscowości Kuźnica? Jeśli nie to czy będzie przewidziana w budżecie gminy dotacja na budowę przydomowej oczyszczalni ścieków? Katarzyna M. |
Odpowiedź: |
Szanowna Pani Katarzyno, odpowiadając na pani pytanie informuję, że w planach inwestycyjnych Gminy Rudniki na najbliższe 3 lata nie przewiduje się budowy sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Kuźnica.Gmina Rudniki udziela dotacji do budowy przyzagrodowych biologicznych oczyszczalni ścieków zgodnie z uchwałą Nr XV/134/2012 Rady Gminy Rudniki z dnia 21 sierpnia 2012 r. w sprawie określenia zasad przyznawania, trybu postępowania i sposobu rozliczania dotacji na budowę indywidualnych przyzagrodowych oczyszczalni ścieków, zmienionej uchwałą nr XIII/98/2016 z dnia 18 marca 2016 r. Z zasadami udzielania dotacji można się zapoznać na stronie www.rudniki.pl lub pod nr tel. 34 3595072 wew. 25, lub bezpośrednio w Urzędzie Gminy w Rudnikach pokój nr 6 na parterze w referacie Ochrony Środowiska. |