Ogłoszenie
O naborze wniosków o udzielenie dotacji celowej na realizację zadań polegających na likwidacji źródeł niskiej emisji i zastąpienie ich rozwiązaniami proekologicznymi
Wójt Gminy Rudniki realizując uchwałę Nr XXXVI/289/2021 Rady Gminy Rudniki z dnia 30 grudnia 2021r. w sprawie określenia zasad udzielania i rozliczania dotacji celowych ze środków budżetu gminy na realizację zadań polegających na likwidacji źródeł niskiej emisji i zastąpienie ich rozwiązaniami proekologicznymi , zaprasza mieszkańców Gminy do składania wniosków o udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji celowej na realizację zadań polegających na likwidacji źródeł niskiej emisji i zastąpienie ich rozwiązaniami proekologicznymi.
1. Rodzaje zadań, na które może być udzielona dotacja celowa
Dotacja celowa może być udzielona na realizację działań z zakresu ochrony środowiska obejmujących trwałą zmianę systemu ogrzewania opartego na paliwie stałym na jedno z niżej wymienionych rozwiązań:
1) ogrzewanie za pomocą nowego kotła zasilanego paliwem gazowym;
2) ogrzewanie za pomocą nowego kotła na biomasę zasilanego automatycznie, zgodnie z normą PN-EN 303-5:2012 spełniającego wymagania Ecodesign (ekoprojektu) z koszem zasypowym i podajnikiem, nieposiadającego rusztu awaryjnego i przedpaleniska;
3) ogrzewanie elektryczne;
4) ogrzewanie za pomocą nowego kotła zasilanego olejem opałowym;
5) ogrzewanie za pomocą nowoczesnego kotła na paliwo stałe zasilanego automatycznie, zgodnie z normą PN-EN 303-5:2012 spełniającego wymagania Ecodesign (ekoprojektu) z koszem zasypowym i podajnikiem, nieposiadającego rusztu awaryjnego i przedpaleniska;
6) ogrzewanie za pomocą pompy ciepła.
2. Rodzaj podmiotów, które mogą ubiegać się o dotację
Wnioskodawcami dotacji na likwidację źródeł niskiej emisji i zastąpienie ich rozwiązaniami proekologicznymi mogą być wyłącznie osoby fizyczne:
1) będące właścicielami budynków mieszkalnych;
2) będące właścicielami lokali mieszkalnych;
3) posiadające inny tytuł prawny do lokali mieszkalnych lub budynków mieszkalnych, za zgodą ich właściciela.
3. Wysokość dotacji
4. Termin składania wniosków o udzielenie dotacji
Wnioski o udzielenie dotacji będą przyjmowane w terminie od dnia 20 kwietnia 2022 r. do dnia 20 maja 2022 r.
5. Miejsce i sposób składania wniosków
1. Wnioski o udzielenie dotacji, wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy Rudniki w dniach i godzinach pracy urzędu w podanym terminie przyjmowania wniosków (o terminie złożenia decyduje data wpływu na dziennik podawczy urzędu).
2. Wnioski złożone po upływie w/w terminu nie będą rozpatrywane.
3. Wnioski o udzielenie dotacji rozpatrywane będą do wyczerpania środków finansowych budżetu Gminy przeznaczonych na ten cel w danym roku budżetowym, a o przyznaniu dotacji decydować będzie kolejność wpływu wniosków.
6. Składany wniosek o udzielenie dotacji musi spełniać następujące wymogi:
a) Musi być złożony na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do w/w uchwały w terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze wniosków
b) Zawierać załączniki wymagane i wskazane w w/w uchwale tj.:
- dokumenty potwierdzające prawo do dysponowania lokalem/budynkiem – kserokopia (akt notarialny, odpis z księgi wieczystej),
- zgodę współwłaścicieli na realizację zadania, w przypadku gdy nieruchomość, której dotyczy wniosek jest współwłasnością,
- zgodę właściciela budynku mieszkalnego/lokalu, w przypadku gdy Wnioskodawca nie jest właścicielem budynku mieszkalnego/lokalu, której dotyczy wniosek,
- w przypadku posiadania tytułu prawnego innego aniżeli prawo własności albo prawo użytkowania wieczystego: kserokopię umowy najmu oraz zgoda właściciela nieruchomości,
- dokument uprawniający do występowania w imieniu Wnioskodawcy: pełnomocnictwo i dowód uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa oraz kserokopia dowodu osobistego potwierdzającego tożsamość osoby/osób udzielającej/udzielających – jeżeli dotyczy,
- zdjęcie obecnego źródła ogrzewania przewidzianego do wymiany.
7. Rozliczenie dotacji
Rozliczenie przyznanej dotacji i wypłata środków finansowych zostanie dokonana po wykonaniu zadania, nie później jednak niż w terminie do 20 listopada roku budżetowego, w którym zawarto umowę o udzielenie dotacji, na podstawie umowy o udzielenie dotacji, oraz złożeniu wniosku o wypłatę i rozliczenie wraz z wymaganymi dokumentami rozliczenia tj.:
- dokumentu potwierdzającego trwałe wyłączenie z użytku źródła ciepła na paliwo stałe,
- dokumentów zakupu, czyli kopii faktur/rachunków wystawionych na Wnioskodawcę za zakup urządzenia grzewczego,
- specyfikacji do faktur/rachunków na zakup urządzenia wraz z jego montażem,
- opinii zakładu kominiarskiego z ekspertyzy urządzeń grzewczo-kominowych,
- protokołu z próby szczelności wewnętrznej instalacji, w przypadku ogrzewania gazowego;
- umowy z dostawcą gazu, w przypadku ogrzewania gazowego,
- protokołu odbioru technicznego wykonanego systemu ogrzewania,
- karty produktu i etykiety energetycznej potwierdzającej spełnienie wymagań technicznych dotyczących klasy efektywności energetycznej,
- dokumentów poświadczających dla zainstalowanego kotła na paliwo stałe, iż spełnia wymagania ekoprojektu.
Wniosek o wypłatę i rozliczenie dotacji w oryginale powinny być czytelnie podpisane przez Wnioskodawcę, a kopie dokumentów potwierdzone przez Wnioskodawcę za zgodność z oryginałem.
Wzory wniosków, oświadczeń wraz z wykazem dokumentów niezbędnych do udzielenia i rozliczenia dotacji oraz pozostałe załączniki dostępne są na stronie internetowej Urzędu Gminy w Rudnikach www.rudniki.pl oraz w Referacie Ochrony Środowiska, Nieruchomości i Zagospodarowania Przestrzennego Urzędu Gminy w Rudnikach, ul. Wojska Polskiego 12A, 46-325 Rudniki, pokój nr 6.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad udzielania dotacji można uzyskać pod numerem telefonu: 34 3595-072 / wew. 25.
Wójt Gminy
/-/ Grzegorz Domański
Załączniki:
Uchwała.pdf (2,80MB)
wniosek o udzielenie dotacji + klauzula.pdf (665,43KB)
Oświadczenie 1.pdf (347,09KB)
Oświadczenie 2.pdf (347,39KB)
koszty kwalifikowane.pdf (370,49KB)
wniosek o wypłatę i rozliczenie dotacji + klauzula.pdf (626,91KB)