Wniosek o wypłatę dodatku węglowego
Osoby zainteresowane złożeniem wniosku o wypłatę dodatku węglowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, tj. ePUAP – proszone są o zwrócenie szczególnej uwagi na opatrzenie załączanego wniosku TYLKO w formacie PDF (zgodnie ze wskazówkami zawartymi w Instrukcji)– kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnienie za pomocą profilu zaufanego. Podpis pisma przesyłającego wniosek nie jest wystarczający, należy przede wszystkim podpisać załączony wniosek o wypłatę dodatku węglowego. Dokument nie opatrzony podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym uznaje się za złożony nieskutecznie (brak podpisu).
Zgodnie z art. 2 ust. 14 ustawy o z dnia 5 sierpnia o dodatku węglowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1692) – w przypadku złożenia wniosku o wypłatę dodatku węglowego za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego.
Większość złożonych dotychczas wniosków przez ePUAP, nie zawiera w/w podpisów.
W związku z powyższym prosimy o dopilnowanie aby dokumenty zawierały prawidłowy podpis, co znacząco usprawni obsługę wniosków.
Obecnie elektroniczny wniosek o wypłatę dodatku węglowego nie jest dostepny na platformie usług ePUAP
INSTRUKCJA ZŁOŻENIA WNIOSKU ELEKTRONICZNIE
Podstawa prawna art. 2 ust. 13 i 14 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 roku o dodatku węglowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1692)
Krok 1 Wypełnij wniosek o dodatek węglowy
Krok 2 Zeskanuj wypełniony wniosek (do formatu PDF)
Krok 3 Podpisz zeskanowany plik wniosku bezpłatnym profilem zaufanym lub podpisem zaufanym/kwalifikowanym
Krok 4 Zaloguj się do portalu ePUAP, następnie wybierz z katalogu spraw EpuapPismo ogólne do podmiotu publicznego (serwis zewnętrzny)
Adres skrytki GOPS: /GOPSRudniki/SkrytkaESP