Będzie bezpieczniej
150 tysięcy złotych, tyle prawdopodobnie kosztować będzie adaptacja pomieszczeń budynku usługowo-handlowego w Rudnikach na posterunek policji. Wykona ją firma BATOREX z Krzepic, a same prace potrwają około dwóch miesięcy. Następnie dostarczone zostanie wyposażenie biurowe. Po dokonaniu wszystkich odbiorów, do posterunku będą mogli wprowadzić się funkcjonariusze policji. Na ten moment wiadomo, że będzie to prawdopodobnie aż osiem osób, pracujących w trybie zmianowym. Liczymy, że wszystko odbędzie się jeszcze w tym roku.
Dla tych, którzy już zapomnieli, przypominamy że do połowy lat 90. na terenie naszej gminy funkcjonowała placówka policji. Decyzją władzy państwowej została ona zlikwidowana. Czy słusznie? Niekoniecznie, gdyż czas reakcji na zgłoszenia o zdarzeniach znacznie się wydłużył.
Jesteśmy przekonani, że dzięki działalności policji w Gminie Rudniki będziemy czuć się bezpieczniej, a do zakłócania spokoju, tworzenia dzikich wysypisk i niszczenia mienia będzie dochodzić coraz rzadziej. Wszystko to nie byłoby możliwe, gdyby nie podejmowane działania w ramach odtwarzania posterunków policji w całej Polsce i ścisła współpraca z komendami w Opolu i Oleśnie.
Na ww. zadanie udało pozyskać się dofinansowanie z rezerwy celowej w wysokości 50% z Samorządu Województwa Opolskiego.