Informacje o azbeście
I N F O R M A C J A D O T Y C Z Ą C A A Z B E S T U
Wójt Gminy Rudniki informuje, iż na podstawie art. 162 ust. 4 i art. 163 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku, Prawo Ochrony Środowiska (Dz.U. 06. Nr. 129. poz. 902 z póź. zm.) oraz § 7 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 października 2003 roku, w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest, (Dz.U. 03. Nr. 192. poz. 1876 z póż. zm), właściciel, zarządca lub użytkownik miejsc, w których był lub jest wykorzystywany azbest lub wyroby zawierające azbest, dokonuje inwentaryzacji zastosowanych wyrobów zawierających azbest, poprzez sporządzenie spisu z natury.
Informację przedstawia się na formularzach (wg rozporządzenia):
1. Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania
FORMULARZ (32,50KB)
2. Informacja o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystywanie zostało zakończone.
INFORMACJA O WYROBACH ZAW. AZBEST, KTÓRYCH WYKORZ.ZOSTAŁO ZAKOŃCVZONE.doc (31,00KB)
Informacje należy przedłożyć Wójtowi Gminy w terminie do 31 stycznia każdego roku. Ilość posiadanego azbestu należy corocznie aktualizować.
Na podstawie Rozporządzenia Ministra Gospodarki. Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest, właściciel, zarządca lub użytkownik miejsc a także obiektu zawierającego azbest, przeprowadza kontrolę stanu tych wyrobów.
Z przeprowadzonej kontroli oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest sporządza się 2 egzemplarze informacji, z których jeden przekazuje się Powiatowemu Organowi Nadzoru Budowlanego a drugi przedkłada się Wójtowi Gminy, w terminie 30 dni od daty sporządzenia oceny.
Powyższe informacje są niezbędne w przypadku ubiegania się o środki zewnętrzne, np. dotacje na zadania z zakresu usuwania azbestu